Vroeger liet je als bedrijf een stuk software maken en klaar was je. Simpel. Meer was er niet voor nodig … kort door de bocht. Tegenwoordig ontwikkelen we software in sprints gebruikmakend van allerlei verschillende stukjes (externe) software die continu updates, verbeteringen en beveiligings patches krijgen. Daarnaast past de omgeving van het stuk software zich nog weleens aan, denk aan de updates van je browser en computer.

De technieken blijven zich doorontwikkelen en als je niets update zal hij snel verouderen. Verouderde software werkt niet optimaal en dit heeft een slechte invloed op de gebruikservaring van je bezoekers en gebruikers.

Waarom is het nou eigenlijk belangrijk om een onderhoudscontract ook wel genaamd SLA te hebben. Een Service Level Agreement, afgekort SLA, is een document met daarin afspraken over de servicenormen van een dienst of product. Een beschrijving van bijvoorbeeld de te leveren diensten zoals (preventief) onderhoud, storing oplossing, oplos- en response-tijd, monitoring en backups.

Het komt geregeld voor dat bij ons op kantoor de telefoon gaat en de persoon die opneemt transformeert in een zombie met hyperfocus 🤖. Alles en iedereen moet wijken, een klant heeft een issue! Denk hierbij aan een website die down is 🚫, of dat er niet meer afgerekend kan worden in een webshop. Werk wordt aan alle kanten neergelegd en er wordt creatief meegedacht aan een snel en goed werkende oplossing.

Dit klinkt misschien wat overdreven, maar als je bij ons een SLA afsluit kijken we zo snel mogelijk met je mee als je belt. We plannen elke maand tijd in voor spontane hulpvragen en het geven van support. Natuurlijk is het fijn als we daarvoor ook betaald krijgen. We helpen met SEO, content en Google Analytics, afhankelijk van wat de klant wil. Daarnaast werken we samen met hosting partijen die de server actief monitoren. Is de schijf vol of de website down, dan krijgen we daar een melding van en lossen het op.

Alle omgevingen worden constant gemonitord. Zo houden we in de gaten of plugins van een website een update nodig hebben, of als er zich een probleem voordoet en er onderhoud nodig is. We kijken maandelijks naar de omgeving en we geven tips of aanbevelingen waar nodig. Wij kijken dus zelf actief mee met wat mogelijk veranderd kan worden en leggen dat aan de klant voor.

De tijd in techniek gaat hard, heel hard 🚀. Het is dus belangrijk om als bedrijf mee te gaan met deze tijd. Vergelijk het met het onderhoud van een auto. Het is beter om het bij te houden dan alles maar te laten gebeuren en na een jaar te kijken hoe het ervoor staat, dan blijft het langer goed. Opzich logisch lijkt me.

Een actieve klantrelatie vinden wij het leukst. Een overeenkomst zoals deze voorziet erin dat we minstens elke maand contact hebben. Wij zorgen ervoor dat interne motortjes waar nodig weer geactiveerd worden. En samen kunnen we stappen zetten om (digitaal) beter, slimmer en sterker 💪 te worden. Samen groeien, daar houden we van.

Heb je honger en nog geen SLA? Bel of mail eens met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om de mogelijkheden te bespreken.