responsive webshop Bootgenoot.nl

Terugkijkend op 2015 heeft Bootgenoot een omzet groei van 35% gerealiseerd. Mede door dat het mobiele en tablet verkeer toenam en deze nieuwe webshop responsive is. Daarnaast is de groei ook nog eens bereikt met een lagere uitgave aan Google Adwords. Hoger omzet tegen lagere kosten dus. Als klant, maar wij ook als leverancier vinden dit natuurlijk leuke cases om te delen. De nieuwe Magento webshop en marketing adviezen van Dharma Media hebben echt voor een fors deel bijgedragen aan deze groei aldus Wim.

Het nieuwe vaarseizoen van 2016 ziet Wim dan ook met vertrouwen tegemoet.

Wim Lones heeft begin 2010 zijn dromen omgezet in daden, met Bootgenoot.nl als resultaat. Via de gespecialiseerde webshop levert Bootgenoot.nl apparatuur voor navigatie aan boord van je zeiljacht, motorboot of sloep, in geheel Nederland en België.

Begin 2014 heeft Wim Dharma Media ingehuurd als digitale specialist om zijn webshop beter te vermarkten en de omzet te laten groeien. Dharma Media heeft Bootgenoot ondersteund middels coaching op gebied van digitale marketing en conversie optimalisatie. De webwinkel van Bootgenoot converteerde niet goed, trok onvoldoende bezoekers en was niet mobile-proof.

Daarom heeft Dharma Media eind 2014 een Magento webshop met responsive ontwerp gerealiseerd voor Bootgenoot.nl. Deze nieuwe webshop is geoptimaliseerd en ingericht zodat consumenten een prettige winkelervaring hebben. Zo is bijvoorbeeld het afrekenproces makkelijker gemaakt, wat de conversie verhoogt. Een jaar later blijkt dat het ook echt zo is, 2015 heeft bootgentoot 35% omzet groei opgeleverd. 


IMG 0023 1